Hoewel iOS nog steeds de meeste mobiele advertenties trekt, is op basis van de doorklikratio en kosten per duizend weergaves berekend dat de conversie bij Samsung inmiddels hoger ligt in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Een onderzoek van Adfonic wijst dat uit.

Het advertentieplatform Adfonic heeft cijfers wereldkundig gemaakt waaruit blijkt dat mobiele Samsung-apparaten inmiddels een betere conversie genereren dan iOS-apparaten.

De iPhone en iPod Touch zouden nog altijd goed zijn voor meer dan een derde van het advertentieverkeer. Ze verloren in het afgelopen kwartaal echter terrein, terwijl verkeer via de smartphones en tablets van Samsung stabiel bleef.

Klikratio Samsung blijft stijgen

Samsung heeft slechts een aandeel van 12 procent. Maar de CTR (klikratio) blijft maar stijgen. In januari steeg deze ten opzichte van de periode daarvoor met 15 procent, in februari met 40 procent en in maart 70 procent. De cijfers zijn afkomstig van de Amerikaanse en Britse markt.

Dat betekent dat Samsung-gebruikers inmiddels vaker op advertenties klikken dan iOS-klanten. Samsung lijkt Apple dus met enige vaart in te halen. Een reden daarvoor geeft Adfonic niet, maar volgens Emerce zou gewenning een rol kunnen spelen.

Samsung-tablets verkopen steeds beter en nieuwe gebruikers zouden wellicht nog kijken naar de advertenties, waar die aandacht na een bepaalde gebruiksduur verslapt. Adfonic meldt dat er steeds meer advertentieverkeer via tablets komt.

Lees meer technieuws op Hyped.nl.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl